Експертна оцінка земельної ділянки – ринкова оцінка вартості земельної ділянки, що проводиться сертифікованим експертом на основі затвердженої методики.
Звіт про експертну оцінку земельної ділянки потрібен для:
- укладання Договорів купівлі-продажу земельних ділянок;
- укладання договорів застави;
- для проведення Банківський операцій, де в якості застави є земельна ділянка
- тощо.
Експертна оцінка землі підлягає реєстрації в базі даних про оцінку Фонду Державного майна України.
Важливо:
Для продажу земельної ділянки чи передачі її в іпотеку окрім експертної оцінки земельної ділянки також потрібен Витяг з ДЗК про земельну ділянку.
Які документи потрібні для замовлення оцінки землі
Щоб замовити експертну оцінку землі потрібна тільки якісна скан копія чи фото копія документу, що підтверджує право власності чи право користування земельною ділянкою.
Які фактори впливають на вартість земельної ділянки
При проведенні експертної оцінки землі важливими характеристиками, що впливають на вартість земельної ділянки є:
- місце розташування земельної ділянки;
- цільове призначення земельної ділянки;
- наявність поліпшень на земельній ділянці (наявність будівель, споруд, побудовано меліоративну систему, тощо);
- інженерно-транспортне забезпечення району розташування земельної ділянки.
В якому вигляді формується експертна грошова оцінка земельної ділянки
В результаті проведення оцінки земельної ділянки експертом формується відповідний Звіт про проведення експертної оцінки земельної ділянки, звіт реєструється в базі даних про оцінку Фонду Державного майна України.
Паперовий варіант звіту відправляється Новою Поштою замовнику оцінки.
Термін проведення експертної оцінки земельної ділянки:
Залежно від завантаженості експертів, оцінка землі готується від 4-х годин до 1 дня. Також важливим фактором є функціонування бази даних оцінок ФДМУ.
Актуальний термін дії звіту про експертну оцінку земельної ділянки – 6 місяців.